رئیس هیئت ناشنوایان گلستان:آمار دقیق ورزشکاران ناشنوا نداریم/ ورزشکاران هنگام بیمه ورزشی رشته و معلولیت خود را ذکر کنند

آمار دقیق ورزشکاران ناشنوا نداریم/ ورزشکاران هنگام بیمه ورزشی رشته و معلولیت خود را ذکر کنند.

رئیس هیئت ناشنوایان گلستان گفت: ورزشکاران باید به تناسب رشته و معلولیت بیمه شوند زیرا در غیر اینصورت آمار ورزشکاران هیئت ناشنوایان مشخص نخواهد شد

️  به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های ناشنوایان به نقل از  گلستان رسا از گرگان؛ امید رضا رستاقی در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار کرد؛هیئت ناشنوایان استان در حال حاضر در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت دارد و برنامه های خود را متناسب با تمام رشته ها تدوین نموده و مسابقات درون استانی و شهرستانی برگزار می کند.

️رئیس هیئت ناشنوایان استان گلستان افزود: این  هیئت ورزشکار های خوبی در تیم های تیراندازی، والیبال ساحلی، والیبال سالنی دارد که مستلزم حمایت و پشتیبانی هستند.

️وی گفت: در حال حاضر مسابقات فوتسال قهرمانی شمال شرق کشور در شهر گرگان در حال برگزاری است و امیدواریم در آینده هم بتوانیم چنین برنامه های متنوعی رو اجرا کنیم.

️وی ادامه داد: در نه شهرستان‌ گلستان رئیس داریم که هر کدام از شهر ها پتانسیل های خاصی دارند و بصورت تخصصی کار می کنند.

️رستاقی با اشاره به وجود ورزشکاران حرفه ای و بیمه شده در شهرستان‌ها گفت: ورزشکاران باید به تناسب رشته و معلولیت خود بیمه شوند زیرا در غیر اینصورت آمار ورزشکاران هر رشته مشخص نخواهد شد.

️وی تصریح کرد: در هیئت ناشنوایان حدود ۶۰ فوتبالیست فعال هستند اما بیمه ای که به نام هیئت ناشنوایان شده ۱۸ نفر است این بخاطر این است که هنگام بیمه شدن به نام هیئت های ورزشی ثبت می شوند.

️وی با اشاره به آمار واحد پزشکی هیئت ناشنوایان گفت: حدود ۴۳۰ نفر بیمه شده ورزشی هستند یعنی همین تعداد ورزشکار فعال داریم و این مشکل به دلیل ضعف در سیستم مدیریت رئیس هیئت مرکز گرگان است.

️رئیس هیئت ناشنوایان گلستان  با اشاره به گستردگی رشته های ورزشی این هیئت گفت: فدراسیون ۱۹ رشته فعال در استان دارد که در ۱۲ رشته ورزشکار و در نه رشته‌ قهرمان داریم و یکی از مشکلات اساسی ما نداشتن سالن ورزشی است

️وی خاطر نشان کرد: یکی از تلاش های ما در طول چند سال اخیر تخصیص یک سالن ورزشی است که بتوانیم  در رشته های ورزشی مختلف و سطوح مقدماتی و استعدادیابی زمینه سازی داشته باشیم.

️وی تاکید کرد: نیاز اصلی ما یک سالن اختصاصی ویژه معلولین است، لذا از مسئولین در خواست داریم که ما راحمایت کنند و از آنجایی که بنیاد شهید بخش جانبازان معلول و خدمات دهی به آنها را دارد در کنار خود برای ما جایگاهی در نظر بگیرند.

️رستاقی گفت: استان گلستان نه هزار و ۴۴۸ ناشنوا دارد که ۶۰ درصد آن جمعیت هدف ما و در رده سنی ۱۲ تا ۳۰ هستند و طبق آمار جامعه هدف ما می توانیم با تقریبا دو هزار و ۸۰۰  نفر کار کنیم که اکثریت آنها خانم هستند.

️وی اذعان داشت: بدلیل عدم امکانات، تنوع گسترده شهری و جغرافیایی استان نمی‌توانیم منسجم کار کنیم و به نوعی فراگیری رشته ها باعث شده که در برخی شهرها رئیس نداشته باشیم.

️رئیس هیئت ناشنوایان استان گلستان با اشاره به اینکه هیئت ناشنوایان فدراسیون خاص خودش را دارد، گفت:این استان ورزشکار در سطح آسیایی، المپیک دارد و این بدین معنا است که گلستان پتانسیل المپیکی دارد و نیاز است ورزشکاران بعد از مقام آوردن حمایت شوند

لینک کوتاه خبر:

https://utab-webdesign.ir/?p=10804

پیشنهادی: